TOPAZ RESTAURANT

Gurme lezzetlerin eşsiz mekanı Topaz 


Yıllar önce bir arkadaşım “Topaz” adında yeni bir restoranın açıldığını ve popüleritesinin çok yüksek olduğunu söylemişti. O sıralar çok sık seyahat ettiğimden dolayı ziyaret edememiştim. Turizm sektöründe bulunmamdan dolayı yurt dışından her zaman olduğu gibi misafir yağıyordu. Ve onları İstanbul’da ağırlamak da bana düşüyordu. Her zaman değişik mekanları keşfetmeyi çok severim. Topaz’a seneler önce ilk gittiğimde inanın gözlerime inanamadım. Boğaz neredeyse elinizin ulaşacağı kadar size yakın. Manzara soluksuz izlenecek kadar etkileyici. Gecesi ve gündüzü ayrı bir güzellikte. 

Yemekler ve sunumlar ise tam anlamıyla muhteşem. Tabii ben ve misafirlerim muhteşem ambiansın içinde yemeklerle harika zaman geçirdik. Gecenin bitiminde misafirlerimin memnuniyetlerinden dolayı ben de çok mutlu olmuştum. Her şey kusursuzdu. Açıkçası bu güzel yeri bizlere kazandıran kişiyi merak ettim ve birkaç gün içerisinde bir arkadaşıma ''Topaz restoran kimin eseri diye sordum?'' '' Karşıma kim çıktı dersiniz?''
 Yaklaşık 20 seneye yakındır tanıdığım, Singapur Havayolları’nda çalışırken, Uzakdoğu seyahat acenteleri arasında en çok çalışmayı sevdiğimiz, turizm konusunda bilgisine, görgüsüne, kusursuz hizmet anlayışına güvendiğim, her zaman asil kişiliğiyle beni kendine hayran eden Yücel Özalp. ''Hani derler ya asaletin ve mütevazılığın timsali'' diye… 
Nerede, ne zaman görsem aynı nezaketle ve içtenlikle sohbete başlar benimle.” Gözlerinin içi gülen insanlardan size zarar gelmez” derler ya. İşte Yücel Bey de gerçekten onlardan biri.


Özalp Ailesi’nin bir de dünya tatlısı, her gördüğümde beni neşelendiren, etrafına neşe saçan Cenk Özalp’i benim için çok değerlidir. Şu sıralarda turizm dünyasında bu tarz kişiliğe sahip insanlar parmakla sayılacak kadar azınlıkta. Bu mütevazı aile özenle korunmalı diyelim o zaman. Geçen hafta yine eski hikayelerden bahsederek çok keyif aldım.

Taksim Gümüşsuyu’ndaki  lokasyonu, eşsiz boğaz manzarası, birbirinden leziz yemekleri, sıra dışı sunumları,seçkin şarap kavı, tecrübeli ve bilgili ekibi,  sizlere yeni lezzetler tanıtmak için kendisini güncelleyen değerli şefi, yaratıcılığı ve kusursuz hizmeti ile ödüle doymayan Topaz Restoran’da zaman farklı akıyor. 
Gerçekten de sıra dışı bir ambiansa sahip. Adını “sarı yakut” olarak anılan Topaz taşından alıyor. Bir o kadar görkemli ve sofistike bir mekan. 2007 yılından bu zamana kadar misafirlerini özenle ağırlıyor.

Kapıdan içeri girer girmez Uzakdoğu’yu size yansıtan muhteşem güzellikteki orkideleri, bembeyaz keten masa örtüleri ile benim gibi masada bir Orkide gördüğünde eriyip biten bir insanı inanın çok etkiliyor. Bu kadar ödüle sahip olmak kolay değil tabii ki. Ödüle doymuyor Topaz Restoran. E ne demeli “ Sezar’ın hakkı Sezar’a!'' Bu ödülleri hakkettiklerine kesinlikle inanıyorum. Topaz Restoran, 2013’de ''Wine Spektator'' ve ''Tripadvisor '' tarafından ''Mükemmellik Ödülü’ne'' layık görülmüş. Öyle bir liste var ki  size yazmakla bitmez.


Her zaman yeniliklere açık ve yaratıcı bir vizyona sahip olduklarından hiçbir şüphem yok. Yücel Bey, yıllardır eğlence sektöründe bir çok markanın  da yaratıcısı. Havana, Lipsi, Reina’da Safran, Niş v.b.
 Michelin yıldızlı Yunan restorantı Varoulko’yu da İstanbullular ile tanıştırmışlar. Şu sıralarda Karaköy’de harika bir mekan yaratılıyor. Menu’de sunulacak güzel eserlerden denedim ve sadece sunu söyleyebilirim. İkinci Topaz yakında hizmetinizde.

Ünlü konukların uğrak yeri olan Topaz,  yurt dışından gelen yabancıların en çok tercih ettiği restoranların başında yer alıyor. Akdeniz Mutfağı’nın leziz örneklerinin sunulmasının yanı sıra Osmanlı Mutfağı’na özgü lezzetleri yabancı misafirlerine sunmakta. Şef Teyfik Alparaslan, gerçekten de mutfağında harikalar yaratıyor.

Favorilerim arasında, deniz mahsullerinden oluşan Risotto, Kabuklu Enginar, Dana Yanak, Sakızlı Patlıcan Beğendi yer alıyor. En sevdiğim balıklardan biri olan Fener balığı’na Topaz’da her mevsim rastlayabiliyorsunuz. Menu tam anlamıyla keyifle yaratılmış. Zeytinyağlıları dışarda çok tüketmediğimi okuyucularım bilirler. Annemin zeytinyağlı yemeklerine ihanet etmemek adına. Topaz’daki zeytinyağlılar için sadece kusursuz diyorum gerisini siz anlayın. Çünkü kendilerine özel hazırlanan bir zeytinyağı kullanılıyor. Yemeklerde kullanılan ürünler ise ilk elden temin ediliyormuş.


Sorbe’yi Türkiye’de çok fazla yerde denemem. Ama Topaz’da yaşadığım lezzet deneyimi gerçekten de kusursuzdu. İnanın tam anlamıyla muhteşem bir sunumdu.
Topaz kokteyl çok keyif veren bir tada sahip. Şarap kavı gerçekten de göz alıcı. Türkiye’de en iyi şarap kavlarından birine sahip. Petrus’lar, birbirinden efsane şaraplar adeta gözüme çarpıyor.

Eğer kusursuz bir gurme deneyimi yaşamak istiyorsanız, hiç zaman kaybetmeden, Boğaz’ın eşsiz manzarasına hakim Topaz da rezervasyon yaptırmanızı öneririm.



Sevil DENİZ

www.sevildeniz.com

instagram sevildeniz

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lübnan Usülü Humus ( Hummus Bil Tahina )

Isparta Fırın Kebabı ( Kebabçı Kadir Usta Hüseyin Açıkalın'ın Tarifi )

Isparta Mutfağı’nın Kabune Pilavı'nın Hikayesini Biliyor musunuz?