Beyaz Çikolatalı, Çilekli ve Muzlu Pasta




Beyaz Çikolatalı, Çilekli ve Muzlu Pasta

Herkese merhaba.  Bana kızgın olduğunuzu biliyorum. Evet suçluyum uzun zamandır sizinle ne tarif paylaşıyorum, ne de bir şey yazıyorum.  Yerden göğe kadar haklısınız… Dersler, sınavlar, kurslar, yazılar, danışmanlıklar derken bir de işin içine ailemin sağlık sorunları eklenince pert bir durumdayım. Seyahatlere bile ara vermek zorunda kaldım. İstanbul’u toparlamak lazım biliyorsunuz. Yokluğumda epey dağılıyor… Yurt dışından bile mail yazmışlar reçete alabilir miyiz diye… Üst üste bir sürü paylaşımda bulunacağım merak etmeyin.

Bu hafta bir workshop’a katıldım ve çok tatlı biriyle tanıştım. Arkadaşımın adı Neşe Mert. 94 yaşındaki aile büyüğü için hazırladığı pastanın fotoğrafını gösterince, ben de ‘’tarifini verebilirsen bloğumda paylaşırım’’ dedim ve sağolsun sizin için reçetesini paylaştı.

Malum doğum günleri her an kapınızı çalıyor. Bu yüzden bu tarif de elinizin altında olsun. Aa ben yapamam, Neşe Hanım’a yaptırayım derseniz de; neşemert_79@hotmail.com’dan kendisine ulaşabilirsiniz. Hayat paylaştıkça çok daha güzel…

Beyaz Çikolatalı, Çilekli ve Muzlu Pasta

Temel Pandispanya  (Vanilyalı)

8 Kişilik

Malzemeler

6 adet yumurta
225 gr. toz şeker
90 gr. buğday nişastası
90 gr. un
5 gr. vanilya
8 gr. kabartma tozu

Kakaolu yapmak istenirse: 70 gr un, 20 gr. kakao eklenecek.

Yapılışı

Yumurtaların sarısı ve beyazını ayırın. Şekerin yarısı yumurta beyazı, diğer yarısı yumurta sarıları ile birleştirilir ve çırpılır.

Nişasta ve unlar elendikten sonra, yumurta sarılı kıvama eklenir.

En son yumurta beyazı fom haline getirildikten sonra, yumurta sarılı karışıma, yumurta sarısı olan karışıma spatula yardımı ile yavaşça eklenir.

Önceden ısıtılmış fırında 180 derece de 30-35 dakika pişirilir.

Pasta Kremasının Hazırlanışı

1kg. süt
180 gr. un
200gr. şeker
2 adet yumurta
1 paket vanilya
100 gr. Krem Şanti
60 gr. tereyağ ( isteğe bağlı )

Pastanın Üst Süslemesi İçin

300 gr. Kuver Beyaz Elit  Marka Çikolata

10-15 adet iri çilek sizin isteğinize bağlı

100 gr. fındık tozu

İç Süslemesi İçin Malzemeler

3 adet muzu ince ince dilimleyin

1-1.5 kg. çilek üst süslemesi de buna dâhil

Dış Süslemesi İçin Malzemeler

2 paket krem şanti ile dolgu hazırlanır.  Hazırlanan karışımdan 100 gr. dolgunun içine eklenir.

Krema’nın Yapılışı

1 kg. sütten 1 bardak ayırılır.  Geri kalan süt tencerenin içinde şeker ile eritilir.  1 bardak ayrılan sütün içine 2 yumurta sarısı ve 180gr. un ilave edilir ve pürüzsüz olana kadar çırpılır.

Isıtılan sütten bir miktarı bu karışıma ilave edilir. Daha sonra yumurta sarısı ile hazırladığımız karışım, tenceredeki süte ilave edilip, sürekli karıştırılır. Kaynadıktan sonra en son içine tereyağ ve vanilya eklenir ve ocağın altı kapatılır. Streçle kremanın üstünü kabuk tutmaması için tamamen kapatmayı unutmayalım.


Neşe Mert’e paylaştığı tarifinden dolayı çok teşekkür ederiz…

Sevgiyle kalın!

Sevil Deniz


sevildenizblogspot.com


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lübnan Usülü Humus ( Hummus Bil Tahina )

Isparta Fırın Kebabı ( Kebabçı Kadir Usta Hüseyin Açıkalın'ın Tarifi )

Isparta Mutfağı’nın Kabune Pilavı'nın Hikayesini Biliyor musunuz?