Güneşle İyi Geçinin… Bir Dost..

                                                     SEVİL DENİZ İLE DEVR-İ ALEM


Geçen haftalarda sabahları yataktan kendimi kazımak oldukça zordu. 
Yorgunluk,uykusuzluk, kayıplar derken, galiba kendimi ihmâl ettiğimi anladım ve çok sevemediğim kan tahlilimi yaptırmak istedim. Ve doktorum müjdesini verdi… Her sene D Vitamini konusunda oldukça bonkör olan vücudum, bu sene değerlerin altındaymış. Ama hata benim. 2 senedir sıcaklarda yaylalarda olayım, manzara fotoğrafları yakalamalıyım derken D vitaminim'den çalmışım. Aman aman lütfen dikkât… Şimdi damlalarla idare ediyorum ve güneşi görünce oyuncağını bulmuş çocuk gibi seviniyorum.

Aman vitaminlerim olmadan asla diyenlerdenseniz, ballı böreksiniz…

D Vitamini Eksikliği, kemik ve kas güçsüzlüğüne neden oluyormuş.

Güneşsiz bir bölgede iseniz veya yeterince güneşe çıkmıyorsanız bu vitaminin eksikliğini yaşama riskiniz oldukça yüksekmiş.

Günde 15-20 dakika güneş ışığında kalmanız oldukça yararlıymış.

Süt ve süt ürünleri, balıkyağı, somon balığı, yumurta sarısı, tereyağı, yulaf ezmesi, sardalye da bulunuyor.

D Vitamini kalsiyumu kemiklerde tutuyormuş.

Kemik ve dişlerimizin güçlenmesini sağlıyormuş.

Kemiklerde ağrı, aşırı yorgunluk, halsizlik de yakanızı bırakmıyor.

Ve birçok hastalığa da davet çıkarıyormuş.

Yol yakınken güneş bulduğunuzda tadını çıkarın.

D Vitamini Yoksunu Bir Dost

Sevil Deniz



www.sevildeniz.com

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lübnan Usülü Humus ( Hummus Bil Tahina )

Isparta Fırın Kebabı ( Kebabçı Kadir Usta Hüseyin Açıkalın'ın Tarifi )

Isparta Mutfağı’nın Kabune Pilavı'nın Hikayesini Biliyor musunuz?