Vücudumuzda yaşayan askerler- Probiyotikler!

SEVİL DENİZ İLE DEVR-İ ALEM


















Vücudumuzda Yaşayan Askerler Probiyotikler!

Bugün konumuz probiyotikler... Hayatımız için ne kadar önemli olduklarını artık hepimiz biliyoruz.
Arestetik'ten Diyetisyen Özden Kaçar ile Probiyotikler üzerine konuştuk. O da bizim için probiyotikleri anlattı. İsterseniz sözü kendisine bırakayım.


Probiyotikler vücudumuzda yaşayan canlı organizmalardır. Canlı organizmalar dendiğinde genellikle korku ve endişeyle karşılanır fakat sizi korkutmasın! Probiyotikler vücudumuzun sağlıklı bir şekilde sistemli çalışmasında, ikinci beyin olarak nitelendirilen barsak florasının temiz olmasında söz sahibi! 

Probiyotikleri besinlerle birlikte veya takviye olarak almamız mümkün.

·       Besinsel kaynakları kefir, yoğurt, turşu olmakla birlikte takviye olarak dışardan alabilirsiniz.
·       Evde mayaladığınız yoğurdun içerisine şaselerden ilave edip probiyotik yoğurdunuzu yaparak tüm ailenizin güçlü bağışıklık sistemi olmasına yardımcı olabilirsiniz.

·       Probiyotik yoğurdu, kefiri çocuklarınıza rahatlıkla yedirip, içirebilirsiniz. Güçlü barsak florasına sahip olan çocuğunuzun kolay hastalanmasını engellersiniz.

·       Probiyotikleri besinsel kaynaklarıyla vücudumuza aldığımızda mide asidi gibi vücut asit-baz ortamına maruz kalarak zarar görebilir. Probiyotikleri takviye olarak önermemizin sebebi aslında bu nedendendir. Besinsel olarak tükettiğimiz gıdalardan hedeflediğimiz oranı karşılayamama ihtimalimiz bulunur.

·       Faydalı bakterilerin sayısı antibiyotik kullanımı, barsak detoksu gibi yanlış tarzdaki uygulamaların ardından, sağlıksız beslenme, stres, lif kaynaklarından eksik beslenme sonucu azalır.

·       Özellikle barsak problemi olan kişilerin hem probiyotik gıdalarla hem prebiyotik gıdalarla hem de takviyelerle desteklenmesi önem taşır.

·       Probiyotik bakteriler sayesinde kişinin ishal veya kabızlık problemi varsa iyileşme süreci hızlanır.
·       Dost bakteriler dediğimiz bu canlılar bağışıklık sistemimizi güçlendirerek bizi hastalıklara karşı korur. Metabolizmamızı çalıştırır.

·       Zararlı bakterilerle savaşır. Vücudumuzun askerleridir.

·       Barsak florasının temizliğini üstlenen bu bakteriler sindirim sistemimize dost olur.

·       Hastalık yapıcı zararlı bakterilerle savaşarak barsak duvarına tutunmalarını engeller. Barsak pH’ını belli dengeye getirerek sayıca artmaya çalışırlar.

·       Prebiyotikler ise probiyotiklerin artmasını sağlarlar. Soğan, sarımsak, pancar, pırasa, yulaf, muz gibi yiyeceklerde bulunurlar.

·       Probiyotikler gün boyu masa başında oturarak çalışan kişilerin yaşadıkları şişkinlik gaz sorununun barsakların çalışıp hareket etmesini sağlayarak önüne geçerler.














Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Isparta Mutfağı’nın Kabune Pilavı'nın Hikayesini Biliyor musunuz?

Bord Istanbul ve Beşiktaş Deniz Müzesi

Bahar Aylarında İştahınızı Baskılayacak Tüyolar!