Gürcistan


Gürcistan Batum


Karadeniz gezim sırasında, bu kadar yolu gelmişken Batum’u da görmek de lazım dedim. Herkes beğendiğini söylüyor açıkçası ben de merak ettim. Ama biraz hayal kırıklıkları yaşamadım diyemem. Sizin tercihlerinize uyar mı bilmiyorum ama yine de bahsedeyim. Belki bu yazıyı okuduktan sonra Batum seyahatiniz hakkında fikriniz değişebilir. Oldum olası destinasyonlarla ilgili kendi gözümle görmeden karar veremiyorum.


Sahili, otelleri ve tarihi eserleri gerçekten de güzel. Fakat gürültüsü, insanları biraz farklı geldi bana. Devamlı birbirlerine klakson çalan arabalar, birbiriyle kavga eden insanlar görünce inanın kaçasım geldi. Hatta bu şehri daha fazla yaşamak istemiyorum bile dedim.

Arkadaşım Gülden bana eşlik etmeseydi, sınırdan girer girmez inanın dönerdim. 3 saate yakın sınırdan geçmek için sıra beklerken, etrafta kilometrelerce uzanan çöpler inanın beni şoke etti. Resimlerini çektim ama o görüntüler hiç de iç açıcı değildi.Problem ne acı ki bizim tarafta.

Gelelim sınırdan geçme şartlarına; T.C kimliğinizi gösterip, 15 tl ödeyerek giriş yapabiliyorsunuz. Ama saatlerce uzayan kuyruklar ve insanların ekstra kaba olması sizi çıldırtabiliyor.

Batum’un mimarisine hayran oldum. Rus mimarisi hakim. Zaman zaman savaştan hasar alan binalar da görebiliyorsunuz. O zaman içiniz biraz sızlıyor. 2008 yılından bu yana İtalyan ve Türk mimarların ellerinden harika eserler çıkmış.


Fakat şehrin modern yüzü deniz kenarında. En güzel bölge bence bu bölge. Lüks oteller, restoranlar, kafeler burada. O kadar sıcaktı ki denize girmek istedim. Karadeniz’de yüzebilen iyi bir yüzücü olmama rağmen, deniz biraz tehlikeli benden söylemesi!


Türk yatırımcıların çok yoğun olduğu Batum da adım başı Türklerle karşılıyorsunuz. Neredeyse küçük Türkiye gibi. Restoranların garsonları bile Türkler.

Batum'a Nasıl Gidilir?

Türk Havayolları’nın İstanbul’dan direkt seferleri bulunuyor. Havaalanı ise şehrin içinde. Merkeze neredeyse 15 dakika uzaklıkta.
Batum’da alışveriş etmek isterseniz, Babillon Towers tam size göre.
Dönerken şarap alabilirsiniz. 
Haçapuri olarak bilinen Gürcü pidesinden de deneyebilirsiniz. Porto Franco gürcü pidesini deneyeceğiniz en iyi adreslerden. (Gamsakhurdia caddesinde)

Batum’da Gezilmesi Gereken Yerler


Batumi Boulvard geçtiğimiz yıllarda açılan beş kilometrelik plajları, kafeleri ve klüpleriyle en popüler yer bana göre.


Saint Barbare Katedrali ve Ortodoks Kilisesi, Medea Heykeli, Adalet Sarayı, Batum Akvaryumu görülmeye değer eserlerden.


Batum Botanik Parkı, en çok beğeneceğiniz yerlerden. Dünyanın her yerinden getirilen binlerce bitki bulunuyor. Parkı golf arabalarıyla gezebilirsiniz, çok büyük bir alan.

Batum’da Oteller

Divan Suites Batumi ise gurur veren şirketlerimize ait. İnsanın yüreği kabarıyor adeta.
Radisson Blu Batumi, Sheraton Batumi  ise en keyifli oteller. Bir çok otel zinciri yatırımlarını sürdürüyor. Kumarhaneler çok revaçta. Hatta günübirlik gidip gelenler bile var.


Batum’daki Restoranlar


Batum'da Yapılması Gerekenler

Gürcü mantısı yemek için ise Shemolkhede Restaurant ( Noe Zhordania caddesinde) tercihleriniz arasında olabilir.

Umarım Batum'u beğenirsiniz!

Keyifle gezmeniz dileğiyle!

Sevil Deniz

www.sevildeniz.com

instagram sevildeniz

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lübnan Usülü Humus ( Hummus Bil Tahina )

Isparta Fırın Kebabı ( Kebabçı Kadir Usta Hüseyin Açıkalın'ın Tarifi )

Isparta Mutfağı’nın Kabune Pilavı'nın Hikayesini Biliyor musunuz?