Konya Hz. Mevlana



Hz.Mevlana’nın Huzuru’nu Konya’da hissedin!

*Gel, gel, ne olursan ol yine gel,

İster kafir, ister mecusi, ister puta tapan ol yine gel,

Bizim dergahımız, ümitsizlik dergahı değildir,

Yüz kere tövbeni bozmuş olsan da yine gel...

*Ben yasadıkça Kur'an'ın bendesiyim.

Ben Hz.Muhammed'in ayağının tozuyum.

Biri benden bundan başkasını naklederse,

Ondan da bizarım, o sözden de bizarım, şikayetçiyim...

*Ölümümüzden sonra mezarımızı yerde aramayınız bizim mezarımız ariflerin gönüllerindedir...

*Su toprağa sevgiden başka bir tohum ekmeyiz.

*Ya olduğun gibi görün, ya göründüğün gibi ol... Hz. Mevlana
Hz.Mevlana’nın yazdıklarını her okuduğumda çok etkilenirim. Çünkü onun felsefesini öğrenmeye başladığımdan beri uymaya özen gösteriyorum. O kadar etkili bir dili var ki..
Yıllardır ikinci kez ziyaret etmek istediğim ama bir türlü gidemediğim yerlerden biriydi Konya ve Mevlana Hazretleri. 1 senedir içimde inanılmaz bir istek vardı. Kime söylesem “seni çağırıyor mutlaka ziyaret et “ derlerdi. İki aydır bütün seyahat programlarımı İstanbul’a gelip sadece 1-2 gün kalarak neyse ki tamamladım. Türkiye’nin 5 bölgesinde gitmediğim yer neredeyse kalmadı. Bayram nedeniyle ve biraz sevdiklerime zaman ayırmak için İstanbul’dayım bir hafta..

Konya, gerçekten de anlatıldığının aksine modern ve gelişmiş bir kent. Her yer tertemiz, saygı ve sevgi sonsuz bu şehirde. İnanın herkes birbirine destek olmak için çaba sarf ediyor.



Yüzyıllardır yaşanan Konya, bilinen en eski yaşam merkezi olan, Çatalhöyük’e çok yakın. Selçuklular’ın başkenti olması, Mevlana’nın türbesine ev sahipliği yapması ise dünya’nın her yerinden gelen turislerin bu güzel şehri ziyaret etmesine neden oluyor.
Hz.Mevlana, İslam dinini korkudan uzak, aksine pozitif ve mistik ilimlerle insanlara anlatıyor. Mevlana Hazretleri’nin türbesini ziyaret ederken inanın Türkler kadar neredeyse yabancılar çoğunluktaydı. Ona olan hayranlığından dolayı Konya’da yaşayan o kadar çok yabancı varmış ki size anlatamam. Sadece onun şehrinde kalmak için herşeyi hiçe sayarak burada yaşayan insanların hikayesini bir başka yazıda paylaşacağım. 



O kadar güzel dostluklar edindim ki bu yüzden dolayı çok mutluyum. Konya’ya gideceğimi ilk defa arkadaşlarımdan gizledim. Çünkü Mevlana’yı ziyaret edeceğim dediğimde arkadaşlarım “ben de seninle gelmek istiyorum “diyordu. İlk defa Mevlana’nın huzurunda yalnız kalmak istedim. Her seyahate giderken” anneciğim istersen sen de katılabilirsin diye söylediğimde, teşekkür eder. Fakat “önümüzdeki hafta Konya’ya gidiyorum anneciğim” dediğimde “ben de gelmek istiyorum demez mi?”
Program çok yoğun seni ihmal edersem kızmazsın ama değil mi? “dediğimde “ben oranın huzurunu yaşamak istiyorum sen işlerini yaparsın” dedi. Ve beraber Konya'ya gittik. Harika bir seyahat oldu bizim için. Hem annemle seyahat yapabildim, hem de o manevi huzuru anne-kız beraberce yaşadık. Arkadaşlarıma gelince, kızanlar olmadı diyemem. Ama söz verdim özel bir grupla Konya gezisi yapacağız. Konya ile ilgili fazla bilgi vermeyeyim size. En kısa zamanda merak edin ve o huzuru iliklerinize kadar hissedin lütfen!

Sevil Deniz

www.sevildeniz.com

instagram sevildeniz

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lübnan Usülü Humus ( Hummus Bil Tahina )

Isparta Fırın Kebabı ( Kebabçı Kadir Usta Hüseyin Açıkalın'ın Tarifi )

Isparta Mutfağı’nın Kabune Pilavı'nın Hikayesini Biliyor musunuz?