Kaş ve Kalkan Bölgesi

Kalkan

Mavi Yolculuk benim için adeta bir tutku. Sevdikleriniz yanınızdaysa, kafadar arkadaş grubunuz da varsa tadına doyulmaz mavi yolculuğun. Denizden gezerken de kıyıda olan güzel yerleri bazen ihmal edebiliyorsunuz. Yeni açılan oteller, restoranları görmeden dönebiliyorsunuz.



“Bir hafta vaktim var ne yapalım” diye bizimkilere sorunca anında yeğenimden Bodrum’da 2 ay kalmasına rağmen, yine aynı istek geldi. “Bodrum”. Başka yerler de görmek zorundasın tatlım” dedim. Neyse ki çok ısrar etmez. Ablam da işleri nedeniyle katılamadı bu yüzden ailenin kızlar grubundan bir eksiğimiz vardı. Benim de bölgeyi araştırmam gerekiyordu. Bilenler bilir gönlüme göre bir yer arayışındayım. Kaş mı Kalkan mı diye kendime soruyordum? Gençliğimden beri bu bölgede beni çeken bir şey var.




Tek seyahat etmekten bir süreden sonra sıkılıyorsunuz. Çok şükür ki yalnız pek kalmıyorum ama o kadar alışmışım ki hep yanımda ailemden birilerinin olmasına. 14 yaşındaki yeğenim Elgiz, büyümeye başladı ve küçüklüğünden itibaren, her anını aklıma kazımaya çalışıyorum. Teyzesi olarak (onun tabiriyle anne yarısı olarak ) ona zamanla bazı hatıraları hatırlatmak adına.




Canım annem benim her şeyim. Elinden geldiği kadar bana eşlik etmeye çalışıyor. “Bazı durumlarda anneciğim bu seyahat çok zor olacak sen katılma” dediğimde de içim sızlıyor. Ama ilk fırsatta program yapıp, gitmek istediği bölgelere götürmeye çalışıyorum. Kaş da oturmak için ev baktım çok da güzel evlerdi ama beni İstanbul’dan uzaklaştırmak istemediğinden, incelemek istediğim evlere inadından bakmadı bile. Ben de onu kırmamak adına “tamam  sen kazandın biraz daha İstanbul’dayım” dedim.  Biraz’da ailemle gezeceğim keyifli seyahatten bahsedelim.

Kalkan

Antik kentler, turkuvaz rengi suları, keşfedilmeyi bekleyen rotaları, gölleri, yemyeşil çam ormanları, uçsuz bucaksız sahilleri ve kumsalları ile hala ülkemizin eşsiz turizm beldelerinden.



Akdeniz kıyı şeridinde yaşayan Nil kaplumbağaları ile her an karşılaşabilirsiniz. Denizde sizinle yüzerlerse de şaşırmayın. İlk önce biraz korkuyorsunuz ama sonra alışıyorsunuz. Suratları çok şeker. ''Yüzerken seni korkuttum galiba'' havası da yok değil. 
Biz Türkler pek tadını çıkartamıyoruz bu bölgelerin ama İngilizler burayı gerçekten de keşfetmiş. Etrafta daha çok onlara rastlıyorsunuz. Biraz da fiyatlar onlara göre ayarlanmış.  Bölge de her koy ayrı bir cennet.



Akdeniz’in İncisi Patara Prince Hotel and Resort ( Kalkan 0242 844 39 20 )




Kalkan merkeze birkaç dakika uzaklıkta. Bölge’nin en güzel oteli olan Patara Prince Resort, adeta yıllara meydan okuyor. İlk açıldığında gelmiştik Patara Prince Otel’e. Hala ilk günkü kadar güzel ve bakımlı. Yeni renove edilmiş. Patara Prince Hotel ve Resorts’da saunadan, hamama, fitness salonundan tenis kortlarına kadar hersey var. Türk hamamı, sauna, buhar ve masaj odalarında organik ürünler kullanılarak sizleri rahatlatıyorlar. Suit ve odalarda rahat ve konforlu konaklamalar için her tür ayrıntı düşünülmüş. Bu otel o kadar büyük ki. İçinde shuttle ile dolaşabiliyorsunuz.




Toros Dağları’ndan gelen berrak kaynak suyunun, turkuvaz sularla karıştığı noktada yer alan 200 metrelik sahilde, iki denizsuyu havuzu ve çocuk havuzu bulunuyor. Odaların her birinin manzarası muhteşem güzellikte.. Gerçekten de incelediğinizde sanat eseri olduğunu görüyorsunuz. Otel, doğal ve çevreyle uyum içerisinde.
Bu muhteşem otel Yüksek Mimar Turhan Kaşo’nun eseri. Her şey en ince ayrıntısına kadar düşünülmüş. Adeta botanik parkı. Begonviller, güller, isimlerini bile bilmediğim
harika çiçekler.
Otelin bahçeleri, odaları, yüzme havuzu, restoran ve dinlenme alanları çok ferah.  Yemekler de çok leziz.






Otelin bünyesinden aynı zamanda devremülk de satın alabiliyorsunuz. 12 ay hizmet veren tesiste yaz kış çok keyifli olsa gerek.







Adda Tur Seyahat Acentesi ( Kalkan  00 90 532 615 0174 -0242  )

Kalkan Dalaman havaalanından 1.5 saat uzaklıkta. Transferinizi ya otelden ya da bir seyahat acentesinden yapmanız şart. Bölge’de araştırmalarım sonunda, bu konuda en uygun turizm acentası’nın Adda Tours olduğunu gördüm. Bu seyahatler hem sizin için hem de benim için. Danışmanlık verdiğim firmalar için, güvenilir kişilere ve firmalara ihtiyacımız var. Adda tur’un sahibi Özgür bey ile ilk konuştuğumda galiba istediğim acentayı buldum dedim. Kusursuz turizm hizmetleri aldım. Ve çok memnun kaldım.


Yurt içinden ve yurt dışından gelen misafirlere özel transferler, otel, villa ve apartman rezervasyonları, uçak bileti, bölge turları, rehberlik hizmetleri veriyorlar.

Adda Tur ile, Meis turuna katılabilir, at sırtında sahilde romantik geziler yapabilir, rafting, scuba diving, kano, jeep safari, atv ile çeşitli aktivitelere katılabilirsiniz.

Bölge’nin tarihi bölgelerinden Myra& St. Nicolas ve Kekova turu tarihseverler için harika bir program.

Buraya kadar gelmişken, Kaş’dan 20 dakikalık Meis Adası’na geçmeden de olmaz. Neredeyse bizim Prens Adaları kadar yakın..

Keyifle gezmeniz dileğiyle!

Sevil DENİZ

www.sevildeniz.com

instagram sevildeniz


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lübnan Usülü Humus ( Hummus Bil Tahina )

Isparta Fırın Kebabı ( Kebabçı Kadir Usta Hüseyin Açıkalın'ın Tarifi )

Isparta Mutfağı’nın Kabune Pilavı'nın Hikayesini Biliyor musunuz?