Tarım İlaçlarının Hayatımızdaki Kötü Etkileri



                                                                        SEVİL DENİZ İLE DEVR- İ ALEM


Tarım İlaçlarının Hayatımızdaki Kötü Etkileri

Tarım ilaçları sağlığımızı etkileyen en önemli nedenlerden…

Kimyasallar ve pestisitler, bilinçsiz ve kontrolsüz kullanıldığında insan yaşamını ve çevreyi ciddi anlamda tehdit etmekte.

Etkileri ise oldukça kötü. Ne yazık ki, ölümcül sonuçlar bile doğurabiliyor. Kanser, karaciğer ve böbrek yetmezliği, genetik bozukluklar, üreme bozuklukları gibi pek çok hastalığa neden olabilmekte.

Tarımda kullanılan pestisitler, kalıntılarıyla sebze ve meyveler ile sofralarımıza  kadar geliyor.

Tarım ilacı kalıntısı taşıma ihtimali en yüksek meyve sebzeler; elma, şeftali, çilek, nektarin, armut, dolmalık biber, kereviz, ıspanak, kıvırcık salata, kara lahana, üzüm, armut ve havuç…

Sebze ve meyvelerdeki tarım ilacı kalıntısını, bakterileri kolayca arındırmak için ben sebzeleri yıkarken, sularına sirke veya limon ekliyorum. Suda beklettiğiniz sebze ve meyveleri saklamak istiyorsanız, soğuk su ile durulayın, kurulayın ve buzdolabınızda saklayın.

Ben spreyli bir şişe aldım ve sirkeyi içine doldurdum kullanımı çok daha kolay…

Sağlıklı yemekler tüketmek dileğiyle!

Sevil Deniz



instagram sevil deniz

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Lübnan Usülü Humus ( Hummus Bil Tahina )

Isparta Fırın Kebabı ( Kebabçı Kadir Usta Hüseyin Açıkalın'ın Tarifi )

Isparta Mutfağı’nın Kabune Pilavı'nın Hikayesini Biliyor musunuz?